Εσωτερικός Κανονισμός

Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ

Το Σχολείο είναι ένας δημόσιος χώρος στον οποίο συνυπάρχουν καθημερινά εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες και βοηθητικό προσωπικό. Στόχος του σχολείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών και η μάθηση σε ένα γόνιμο και εποικοδομητικό περιβάλλον. Στην επίτευξη αυτού του στόχου οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται αρμονικά με τους γονείς των μαθητών/τριών. Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες αποτελούν τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας.

Όπως συμβαίνει σε κάθε ομάδα της οποίας τα μέλη συνεργάζονται για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει με αποτελεσματικό και δημιουργικό τρόπο η Σχολική Κοινότητα είναι ο καθορισμός ενός πλαισίου κανόνων που διέπουν την στάση και την συμπεριφορά όλων των μελών της και είναι σεβαστοί από όλους.

Το κείμενο που ακολουθεί περιγράφει το Πλαίσιο Λειτουργίας του Σχολείου μας. Βασίζεται στην εκπαιδευτική νομοθεσία και προσπαθεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες του Σχολείου. Έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για όλα τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας και αποτελεί ένα Καταστατικό Χάρτη δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. Στοχεύει να αποτυπώσει το γενικότερο κλίμα που θέλουμε να επικρατεί και να περιγράψει τα γενικά χαρακτηριστικά της προσδοκώμενης συμπεριφοράς και στάσης όλων μας.

1. Γενικό Πλαίσιο της Σχολικής Ζωής

1.1. Κυρίαρχο στοιχείο της ζωής στο Σχολείο μας είναι ο αλληλοσεβασμός και η αποδοχή του «άλλου». Η διαφορετικότητα αποτελεί πλούτο για τα μέλη της Σχολικής Κοινότητας και όχι μειονέκτημα.

1.2. Ο σεβασμός στις δημοκρατικές διαδικασίες είναι επίσης κυρίαρχο στοιχείο της σχολικής ζωής. Για κάθε σημαντικό θέμα που απασχολεί την Σχολική Κοινότητα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται γόνιμη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων. Η τελική απόφαση λαμβάνεται από αυτούς που έχουν την θεσμική ευθύνη με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

1.3. Ο διάλογος είναι το μέσο με το οποίο επικοινωνούμε και επιλύουμε τις τυχόν διαφορές μας. Συντελεί στην ουσιαστική επικοινωνία , την αποφυγή παρεξηγήσεων, την εύρεση κοινών σημείων επαφής, αμβλύνει τις διαφορές, απαλλάσσει από αγεφύρωτες αντιθέσεις και συντελεί στην διαμόρφωση υγιών διαπροσωπικών σχέσεων. Το Σχολείο είναι σταθερά και σθεναρά αντίθετο σε κάθε πράξη και μορφή βίας, σωματική, λεκτική, ψυχολογική ή ηλεκτρονική. Εάν είναι δύσκολο να επιλύσω τις διαφορές μου με τον διάλογο, ζητώ την βοήθεια των καθηγητών/τριών μου.

1.4. Το Σχολείο είναι χώρος μάθησης και πνευματικής δημιουργίας, χώρος εργασίας των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών. Ο σεβασμός προς τους άλλους , αλλά και ο αυτοσεβασμός, είναι αναγκαία προϋπόθεση για αρμονική συνύπαρξη. Η συμπεριφορά και η εμφάνισή μας είναι στοιχεία που καταδεικνύουν την ύπαρξη ή την έλλειψη σεβασμού. Ρυθμίζουμε την συμπεριφορά και την εμφάνισή μας ώστε να είναι συμβατές με τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιούμαστε.

1.5. Η έγκαιρη προσέλευση στο σχολείο στις 08:15 είναι απαραίτητη. H πόρτα του σχολείου κλείνει και οι μαθητές /τριες που θα έρθουν αργοπορημένοι δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα της 1ης ώρας με συνέπεια να παίρνουν απουσία και παραμένουν στον χώρο της Βιβλιοθήκης και να εισέρχονται στην τάξη μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας ώρας. Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Σχολείου οι μαθητές/τριες παραμένουν σε αυτό και δεν εγκαταλείπουν τον χώρο μέχρι την λήξη των μαθημάτων (στις 13:25 ή 14:10). Σε περίπτωση που είναι ανάγκη ο μαθητής/τρια να αποχωρήσει από τον χώρο του Σχολείου (πχ λόγω προβλήματος υγείας) ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας και δίνεται άδεια από τoν Διευθυντή.

1.6. Το όριο των απουσιών για να χαρακτηριστεί η φοίτηση επαρκής είναι 114. Εάν οι απουσίες ξεπερνούν τις 114, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει την φοίτηση στην ίδια τάξη. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια του τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες για τις απουσίες που σημείωσε ο μαθητής/τρια με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή με μήνυμα sms, ή γραπτή επιστολή στην διεύθυνση που έχει δηλωθεί από τον γονέα/κηδεμόνα.

1.7 Οι γονείς και οι κηδεμόνες έχουν την δυνατότητα να ενημερώνονται για την επίδοση στα μαθήματα και την συμπεροφορά των μαθητών που κηδεμονεύουν τόσο από την Διεύθυνση του γυμνασίου όσο και από τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς σύμφωνα με το προγράμμα ενημερώσης που ανακοινώνεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους.

2. Το Πλαίσιο για την Τάξη

2.1. Η ακρίβεια στην τήρηση του ωραρίου των μαθημάτων και των διαλειμμάτων είναι καθοριστικής σημασίας. Η έγκαιρη προσέλευση στην τάξη είναι αυτονόητη υποχρέωση μαθητών και καθηγητών. Σε περίπτωση αργοπορίας οι μαθητές/τριες δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα με συνέπεια να παίρνουν απουσία. Εξίσου σημαντική είναι η τήρηση των διαλειμμάτων, τα οποία προσφέρουν τον αναγκαίο χρόνο ξεκούρασης για μαθητές και καθηγητές.

2.2. Το σχολείο λειτουργεί με αίθουσες μαθημάτων και οι μαθητές κάθε διδακτική ώρα αλλάζουν αίθουσα ανάλογα με το μάθημα που πρέπει να παρακολουθήσουν. Κάθε μαθητής διαθέτει προσωπικό φοριαμό (ντουλαπάκι) στο οποίο φυλάει την τσάντα του κατά την διάρκεια τον μαθημάτων και το κλειδώνει με λουκέτο. Κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων και την αλλαγή των διδακτικών ωρών  οι μαθητές παίρνουν μαζί τους στην τάξη για το επόμενο μάθημα μόνο τα απαραίτητα τετράδια και βιβλία και τα υπόλοιπα μαζί με την τσάντα τους τα αφήνουν κλειδωμένα στο ντουλαπάκι τους. Το ντουλαπάκι που τους έχει παραχωρηθεί οι μαθητές το προσέχουν να είναι καθαρό και σε καλή κατάσταση. 

2.3. Ο/Η διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια έχει τον έλεγχο της τάξης του/της. Καθορίζει τις θέσεις των μαθητών/τριών, αποφασίζει ποιος θα μπει και ποιος θα βγει από την τάξη, προσδιορίζει τις δραστηριότητες που θα γίνουν, τον τρόπο οργάνωσης του μαθήματος κλπ.

2.4. Σε περίπτωση απουσίας καθηγητή/τριας γίνεται προσπάθεια να αναπληρωθεί η ώρα με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν κάθε φορά έτσι ώστε το τμήμα να σχολάσει νωρίτερα. Σε αυτήν την περίπτωση οι γονείς ενημερώνονται από το σχολείο με κάθε πρόσφορο μέσο (αποστολή email, sms, ή τηλεφωνική επικοινωνία). Όταν αυτό δεν είναι εφικτό και το τμήμα πρέπει να παραμείνει στο σχολείο, δεν βγαίνουν στην αυλή όπου γίνεται το μάθημα της Γυμναστικής επειδή παρεμποδίζεται η διεξαγωγή του.

2.5. Η καθαριότητα της αίθουσας, αλλά και του Σχολείου γενικά, είναι ατομική ευθύνη όλων μας. Η παραμονή σε μια όμορφη και τακτοποιημένη αίθουσα δημιουργεί κλίμα ηρεμίας και συμβάλλει σε ένα δημιουργικό μάθημα. Είναι υποτιμητικό να εργαζόμαστε σε συνθήκες που θα ντρεπόμασταν εάν επικρατούσαν στο σπίτι μας. Φροντίζουμε να κρατάμε καθαρά τα θρανία, τις καρέκλες, τους τοίχους και να μην ρυπαίνουμε τον χώρο μας.

2.6. Με την στάση μας και την συμπεριφορά μας στην τάξη βοηθάμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Φροντίζουμε ώστε αυτή να γίνεται με εποικοδομητικό τρόπο, σε κλίμα ηρεμίας, χωρίς φωνές και διακοπές του μαθήματος και χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα και τριβές μεταξύ μας. Το ήρεμο κλίμα εξασφαλίζει αρμονική συνεργασία ανάμεσα σε όλα τα μέλη της τάξης. Ο αλληλοσεβασμός και ο αυτοσεβασμός είναι πρωταρχικής σημασίας.

      • δεν επιτρέπεται να μπαίνουμε στην τάξη με φαγητό ή αναψυκτικό
      • όταν τελειώνει το διάλειμμα προσερχόμαστε στην τάξη χωρίς αργοπορία. Επανειλημμένη αθέτηση αυτής της υποχρέωσης έχει συνέπειες στον βαθμό επίδοσης του μαθητή/τριας.
      • τηρούμε τους κανόνες τάξης που έχουμε καταρτίσει γραπτά ή προφορικά
      • βγαίνουμε από την τάξη μόνο αν υπάρχει σοβαρός λόγος και μόνο αφού μας δοθεί άδεια από τον/την καθηγητή/τρια.

2.7. Εάν η συμπεριφορά μαθητή/τριας μέσα στην τάξη, αντί να βοηθάει την εκπαιδευτική διαδικασία την παρεμποδίζει έντονα, ο καθηγητής/τρια επιβάλλει την ποινή της ωριαίας απομάκρυνσης από το μάθημα. Ο μαθητής/τρια κατεβαίνει στο Γραφείο του Διευθυντή μαζί με τον/την απουσιολόγο του τμήματος και παραμένει εκεί. Η ποινή σημειώνεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας (Βιβλίο Ποινών).

2.8. Στην τάξη, αλλά και σε κάθε χώρο του Σχολείου, δεν επιτρέπεται η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιού που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου (πχ. φωτογραφική μηχανή, mp3 κλπ). Η απαγόρευση έχει σκοπό την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών καθώς και της υγείας τους. Σε περίπτωση που εντοπιστεί κινητό ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή/παιχνίδι με σύστημα καταγραφής εικόνας και ήχου, αυτό παραδίδεται στο Γραφείο του Σχολείου, από όπου το παραλαμβάνει μόνον ο γονέας/κηδεμόνας.

2.9 Για τις Αίθουσες του σχολείου στις οποίες υπάρχει εργαστηριακός εξοπλισμός (π.χ. Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Τεχνολογίας κ.α. ) πρέπει υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση των οργάνων για την αποφυγή  ατυχημάτων και φθορών ακολουθώντας σε κάθε περίπτωση τους ιδιαίτερους  Κανονισμούς Λειτουργίας των Εργαστηρίων.

3. Το Πλαίσιο για την εκτός τάξης Ζωή στο Σχολείο.

3.1. Προφυλάσσουμε τους χώρους στους οποίους περνάμε ένα μεγάλο μέρος της ημέρας από βανδαλισμούς και καταστροφές. Χώροι φροντισμένοι και καθαροί ομορφαίνουν την σχολική ημέρα μας και κάνουν τη ζωή στο Σχολείο ευχάριστη και αποδοτική. Όταν γράφουμε στους τοίχους ή ρυπαίνουμε τις τουαλέτες, τελικά τιμωρούμε τον εαυτό μας. Επιπλέον, το κόστος για την επισκευή θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της οικογένειάς μας.

3.2. Στα διαλείμματα υπάρχουν εφημερεύοντες καθηγητές/τριες στον χώρο του σχολείου. Η εποπτεία που ασκούν είναι μέρος του έργου τους και την ασκούν με την αναγκαία συνέπεια και επιμέλεια, οι δε μαθητές τους αντιμετωπίζουν όπως ακριβώς και τον καθηγητή που κάνει μάθημα μέσα στην τάξη.

3.3. Το κάπνισμα απαγορεύεται ρητά, καθώς και τα επικίνδυνα παιχνίδια που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα τραυματισμό δικό μας ή άλλων μαθητών/τριών. Σε αντίθετη περίπτωση ενημερώνεται άμεσα ο γονέας/κηδεμόνας.

4. Πλαίσιο σε σχέση με την παρουσία μας σε εκδηλώσεις, γιορτές, περιπάτους, εκπαιδευτικές επισκέψεις και εξωδιδακτικές δραστηριότητες.

4.1. Από την καθημερινή πρωινή συγκέντρωση  μέχρι τους περιπάτους και τις εκδρομές, οι εκδηλώσεις και οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες του Σχολείου μας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής, εξίσου σημαντικό με την διδασκαλία του επίσημου αναλυτικού προγράμματος.

4.2. Η παρουσία όλων μας στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στον χώρο του σχολείου θεωρείται δεδομένη. Δεδομένος θεωρείται και ο σεβασμός στο τελετουργικό που ενδεχομένως να υπάρχει ή στην προσπάθεια που κατέβαλαν όσοι προετοίμασαν την εκδήλωση (γιορτές, χορωδία κλπ).

4.3. Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις διοργανώνονται από το σχολείο με στόχο την ευρύτερη μόρφωση των μαθητών/τριών και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Εάν η συμμετοχή μας σε αυτές είναι ουσιαστική και με πραγματικό ενδιαφέρον, τότε αποκομίζουμε τα μέγιστα οφέλη. Κατά τη διάρκειά τους η συμπεριφορά μας είναι ίδια με αυτήν εντός του χώρου του σχολείου. Επιπλέον, οφείλουμε να θυμόμαστε ότι κατά τη διάρκειά τους λειτουργούμε ως πρεσβευτές του Σχολείου μας και ότι η στάση μας αποτυπώνει την ταυτότητά του.

4.4 Στο σχολείο λειτουργούν εκπαιδευτικοί όμιλοι και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με διάφορα αντικείμενα, με σκοπό τον εμπλουτισμό της σχολικής ζωής, τη δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία. Οι μαθητές επιλέγουν την συμμετοχή τους σε αυτούς με τη σύμφωνη γνώμη των κηδεμόνων τους και ακολουθούν τον σχετικό κανονισμό λειτουργίας τους.

5. Παρεκκλίνουσες Συμπεριφορές-Συνέπειες

5.1. Το Σχολείο προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συμπεριφορές που παρεκκλίνουν από το πλαίσιο λειτουργίας με διάλογο, κατανόηση και εφαρμόζοντας παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες με σκοπό την αλλαγή της στάσης που παρεκκλίνει. Τα περιστατικά καταγράφονται στο Βιβλίο Συμβάντων.

5.2. Στην περίπτωση που ο μαθητής/τρια δεν διαφοροποιεί την συμπεριφορά του ο Σύλλογος Διδασκόντων προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

    1. προφορική παρατήρηση
    2. επίπληξη
    3. ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα
    4. αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας
    5. αποβολή από τα μαθήματα δύο(2) ημερών
    6. αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

5.3. Η ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα, η αποβολή μίας ή δύο ημερών και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος καταγράφονται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας (Βιβλίο Ποινών) και υπολογίζονται για τον χαρακτηρισμό της διαγωγής του μαθητή/τριας.

6. Κανόνες υγιεινής στο σχολείο

6.1 Ατομική Υγιεινή. Συνίσταται να ακολουθούνται τα παρακάτω μέτρα:

  • Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τους παθογόνους μικροοργανισμούς.
  • Κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντιλο (ή εναλλακτικά με το εσωτερικό του αγκώνα) σε βήχα ή φτέρνισμα. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση τόσο από τα παιδιά όσο και από το προσωπικό μέσα στους κάδους απορριμμάτων.
  • Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
  • Κοψίματα και εκδορές Θα πρέπει να αντιμετωπίζονται και να καλύπτονται.
  • Να αποφεύγεται η κοινή χρήση από τα παιδιά των σερβίτσιων φαγητού.
  • Καλό πλύσιμο των χεριών με νερό ή αντισηπτικό διάλυμα πριν το φαγητό.

6.2 Υγιεινή στους κοινόχρηστους χώρους.

  • Αερισμός όλων των αιθουσών κατά τα διαλείμματα.
  • Αποφυγή δημιουργίας σκουπιδιών και ακαθαρσιών.
  • Ιδιαίτερη προσοχή στην χρήση του αποχωρητηρίου,
    • καθαρισμός με νερό μετά από κάθε χρήση,
    • αποφυγή ρίψης χαρτιών στις τουαλέτες ώστε να μην βουλώνουν
    • Καλό πλύσιμο των χεριών κατά την αποχώρηση.

7. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

7.1 Κανονικό Ωράριο Λειτουργίας        
1η     8:15    9:00
2η     9:05    9:50
3η     10:00    10:45
4η     10:55    11:40
5η     11:50    12:35
6η     12:40    13:25
7η     13:30    14:10
         
        
7.2 Ωράριο Λειτουργίας μέσω Webex        
1η     8:30    9:10
2η     9:20    10:00
3η     10:10    10:50
4η     11:10    11:40
5η     11:50    12:30
6η     12:40    13:20
7η     13:30    14:10

Εγκρίθηκε στην Ειδική Συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, Δ.Σ. Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων προεδρείου 15μελούς που πραγματοποιήθηκε στις 27 Νοεμβρίου 2023

 

  • Εμφανίσεις: 249